Startpagina Actueel

Animal Rights: Lidl misleidt klanten met reclame over konijnenvlees

Lidl misleidt zijn klanten met reclame over meer diervriendelijk konijnenvlees van dieren die ‘niet in kooien, maar in grotere parken’ worden gehouden. Dat blijkt uit een beslissing van de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP), meldt de ngo Animal Rights, die een klacht indiende bij de JEP. Volgens Lidl was het niet de bedoeling om te misleiden, en werd enkel de uitleg van het vleeslabel 'parkkonijn' weergegeven.

Animal Rights klaagde eerder ook al aan dat Lidl klanten misleidt met reclame over vlees van konijnen ‘met een meer diervriendelijke huisvesting’, omdat de dieren ‘niet in een kooi maar in een groter park zitten, met klimplateaus, tunnels en knaagmateriaal’.

“De voorwaarden om te mogen spreken van parkkonijnen is dat de dieren in groepen van 20 worden gehouden op een oppervlakte van 800 cm2 per dier, omgerekend is dat voor een groep van 20 konijnen amper 1,6 m2", zegt...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Startschot zevende editie Week van de Korte Keten bij Bilzense aspergehoeve

Korte Keten Het startschot van de zevende editie van de Week van de Korte Keten (18-26 mei) werd donderdag 16 mei gegeven op de Bilzense Aspergehoeve Hertenveld. In het bijzijn van de minister van Landbouw en de gedeputeerde voor Landbouw en Platteland van de provincie Limburg werd een overzicht gegeven van de meest recente stand van zaken in de korte keten in Vlaanderen.
Meer artikelen bekijken