Startpagina Actueel

Test Aankoop roept supermarkten op oorsprong van producten te vermelden op website

Test Aankoop roept Carrefour, Colruyt en Delhaize op om de oorsprong van hun producten te vermelden op hun websites. Volgens de consumentenorganisatie is de aanduiding van de herkomst verplicht voor een hele reeks voedingsproducten en dat gebeurt te weinig.

De universiteit van Luik voerde onlangs een onderzoek uit om de herkomst te verifiëren van voeding die online wordt verkocht door Delhaize, Colruyt en Carrefour. Bij de studie werd de nadruk gelegd op verse groenten en fruit, vlees en het bio-aanbod van deze 3 types voedingsmiddelen.

Uit de resultaten blijkt dat Delhaize geen enkele informatie verstrekt over de herkomst van fruit en groenten. Bij Colruyt wordt dat slechts in 30 % van de gevallen vermeld en bij Carrefour is dat 83 %. Wat de...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Waterkwaliteit in landbouwgebied verbetert verder

Actueel De Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) publiceert op 22 december de nieuwste resultaten van haar onderzoek naar nutriënten in oppervlaktewater en grondwater in landbouwgebieden. De cijfers voor 2024-2025 tonen een duidelijke daling van het aantal overschrijdingen van de nitraatdrempelwaarden, zowel in oppervlaktewater als in grondwater.
Meer artikelen bekijken