Startpagina Actueel

65 bedrijven en organisaties ondertekenen EU-gedragscode voor verantwoordelijke levensmiddelen en marketingpraktijken

In het kader van de Farm-to-Forkstrategie hebben 65 belanghebbenden uit de sector de EU-gedragscode voor verantwoordelijke levensmiddelenbedrijven en marketingpraktijken ondertekend. Het gaat onder meer over Copa-Cogeca, AB Inbev, Colruyt Groep, Greenyard, Nestlé, Syngenta...

Deze gedragscode vormt een essentieel onderdeel van de inspanningen van Europa om gezonde en duurzame voedingsopties beter beschikbaar en betaalbaar te maken en zo de totale ecologische voetafdruk te verkleinen. De gedragscode is ontwikkeld met verenigingen en bedrijven in de EU, zoals internationale organisaties, ngo’s, vakbonden en ondernemersorganisaties, in samenwerking met de diensten van de Europese commissie.

Bijdrage aan duurzame transitie versnellen...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

De horizon van de boeren ligt verder dan 9 juni

Verkiezingen Het is een understatement te zeggen dat de verkiezingskoorts stijgt. Welke partijen nemen het nu écht op voor de landbouwsector wilde Boerenbond weten. Een debat met 7 politieke kopstukken op 16 mei in het Brusselse Theater Vaudeville moest dit duidelijk(er) maken. En wat blijkt… in de aanloop van de verkiezingen zetten álle politieke partijen onze voedselproductie wat hoger op het belangenlijstje.
Meer artikelen bekijken