Startpagina Bedrijfsnieuws

Bayer verkoopt professionele tak Environmental Science

Bayer en Cinven hebben een definitieve overeenkomst gesloten over de verkoop van Bayer's Environmental Science Professional business voor een koopprijs van 2,6 miljard dollar (2,4 miljard euro), zo heeft Bayer donderdag bekendgemaakt.

Leestijd : 2 min

Environmental Science Professional is wereldwijd marktleider in het aanbieden van milieuoplossingen voor de bestrijding van ongedierte, ziekten en onkruid in niet-landbouwgebieden, zoals gewasbescherming, professionele ongediertebestrijding, vegetatiebeheer, bosbouw en gras- en sierteelt.

Transactie in tweede helft jaar

"Deze verkoop stelt ons in staat om ons te concentreren op onze kernactiviteiten in de landbouw en de succesvolle implementatie van de groeistrategie van onze Crop Science Division", aldus Rodrigo Santos, lid van de Raad van Bestuur van Bayer AG en President van de Crop Science Division.

In 2021 had het bedrijf ongeveer 800 werknemers die activiteiten en verkoop in meer dan 100 landen ondersteunden. Het hoofdkantoor is gevestigd in Cary, North Carolina, VS. Bayer had in februari 2021 het besluit aangekondigd om de activiteiten af te stoten.

De transactie zal naar verwachting in de tweede helft van dit jaar worden afgerond, mits aan de gebruikelijke afsluitvoorwaarden is voldaan. De netto-opbrengst zal worden gebruikt om de netto financiële schuld van Bayer te verminderen.

Dankwoord Cinven

"Bayer's Environmental Science Professional business is een wereldleider in een zeer aantrekkelijke en kritische sector. Wij danken Bayer voor het vertrouwen dat zij in Cinven hebben gesteld en zijn van plan om voort te bouwen op de sterke fundamenten die Bayer heeft gelegd door er aanzienlijk in te investeren", aldus Pontus Pettersson, Partner en Head of Industrial bij Cinven. "Als lang gevestigde wereldwijde investeringsmaatschappij is Cinven goed gepositioneerd om innovatie te blijven stimuleren en de groei bij Environmental Science Professional te versnellen, waaronder de levering van digitale en op data gebaseerde oplossingen, en om het bedrijf wendbaarder te maken in het inspelen op de unieke behoeften van haar markten en klanten."

Bayer - SN

Lees ook in Bedrijfsnieuws

Meer artikelen bekijken