Omzet Royal A-ware in 2021 met 20% gegroeid

Fabriek Royal A-ware in Aalter.
Fabriek Royal A-ware in Aalter. - Foto: Royal A-ware

De groei van de onderneming is het resultaat van de consequente uitvoering van de langetermijnstrategie en bijbehorende investeringsagenda. Het aantal vaste medewerkers is met 11% gestegen naar 3.459. De investeringen zijn in 2021 met 11% toegenomen tot 65,5 euro miljoen.

Enkele kengetallen over 2021

• Omzet 2,2 miljard euro (2020: 1,8 miljard euro)

• Nettowinst 50,8 miljoen euro (2020: 39,1 miljoen euro)

• Investeringen 65,5 miljoen euro (2020: 59,0 miljoen euro)

• Gemiddeld aantal medewerkers: 3.459 FTE (2020: 3.120 FTE)

Stabiel resultaat bij een fors gestegen melkprijs

Met een netto groepsresultaat van 50,8 euro miljoen heeft Royal A-ware een resultaat van 2,3% van de omzet geboekt. De door Royal A-ware uitbetaalde gewogen gemiddelde melkprijs (WP) steeg in 2021 fors. De in 2021 uitbetaalde gewogen gemiddelde melkprijs was bijna 40 euro per 100 kg (bij de Nederlandse standaard gehaltes, excl. BIO). In 2020 was dit nog ruim 35 euro per 100 kg.

Gezonde financiële positie

Met een degelijke solvabiliteit van 29%, een sterke operationele kasstroom en ruime financieringsfaciliteiten is Royal A-ware goed gepositioneerd om te blijven investeren, in zowel Nederland als daarbuiten.

Duurzaamheid

Zowel in het zuivelbedrijf als in het transportbedrijf is duurzaamheid al jarenlang een belangrijk thema voor Royal A-ware. In 2021 zijn opnieuw stappen gezet op het gebied van duurzaamheid. Eind 2022 komt het bedrijf met een vernieuwde duurzaamheidstrategie. Royal A-ware is en blijft volledig gecommitteerd om via een praktisch en effectief duurzaamheidsbeleid een positieve bijdrage te leveren aan onze samenleving en klimaat.

Royal A-ware

Meest recent

Meest recent