Startpagina Libramont

Campagne EuroFoodArt (deel 2): in het vlees proef je de Ardennen

Libramont is een typisch Waalse beurs. De redactie van Landbouwleven kreeg de kans om enkele Waalse streekproducten te leren kennen tijdens een culinaire rondrit, in het kader van de campagne EuroFoodArt “Europese topkwaliteit is kunst”. Lees in deel 2 over de typische Ardeense specialiteiten: Jambon d’Ardenne en Saucisson d’Ardenne.

De toer kadert in een nieuwe campagne EuroFoodArt, met als slogan ‘Europese topkwaliteit is kunst’. Met de steun van Europa, en in België door Apaq-W, worden van 2021 tot 2023 13 producten gepromoot via diverse acties, zoals degustaties in winkels, social media, enzovoort. In Wallonië zijn er 11 producten met een BOB (Beschermde Oorsprongsbenaming) en BGA (Beschermde Geografische Aanduiding) label. Het BOB-label garandeert dat alle stadia van de productie en de verwerking van het product plaatsvinden in een bepaald geografisch gebied. Het...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Libramont

De Waalse voedingsindustrie staat onder druk

Libramont In het kader van de Libramont beurs maakte Fevia Wallonie bekend dat de Waalse voedingsindustrie moeilijke tijden kent. Vorig jaar daalde hun omzet met 2,9%, zakte de productie naar het laagste niveau sinds 2017 en kromp de export voor het tweede jaar op rij.
Meer artikelen bekijken