Startpagina Bedrijfsnieuws

Arvesta lanceert nieuw veevoedermerk Proxani

Proxani wordt het tweede veevoedermerk, naast Aveve, binnen de divisie Animal Nutrition van Arvesta. De namen ForFarmers België en Dumoulin verdwijnen weldra uit het straatbeeld.

Leestijd : 3 min

Het familiale veevoederbedrijf Dumoulin maakte al sinds eind 2007 deel uit van de Groep Arvesta. Dit jaar werd ook ForFarmers België overgenomen. Deze naam moest sowieso verdwijnen binnen de Belgische markt. Voor Arvesta was het dus het ideale moment om het merkenbeleid binnen de groep aan te passen.

Geloof in de veehouderij van morgen

“De overname van ForFarmers België toont al aan dat wij nog volop geloven in onze landbouw en meer bepaald in onze veehouderij”, benadrukt Dirk Van Thielen, business unit director Animal Nutrition. “Het is onze droom om tegen 2025 de best presterende toeleverancier voor landbouwbedrijven te zijn binnen onze Europese regio. We mikken daarbij zowel op een grote klantentevredenheid als op gunstige financiële resultaten.

Proxani vat volgens van Thielen de ambitie van Arvesta samen. “Wij zijn hier voor de lange termijn. We investeren en geloven in de mooie landbouwsector die we hier hebben. Met ons nieuw merk en haar sterke voederconcepten, inclusief gespecialiseerd voederadvies, bouwen wij mee aan een rendabele en duurzame veehouderij van de toekomst. 'Economisch best' in combinatie met 'maatschappelijk gewenst'."

Uniek verhaal met veel pro’s

Van Thielen duidt voor ons de nieuwe naamgeving. “De ‘pro’ staat weliswaar voor professional/expert, die de klant, hun zaak en hun ondernemerschap als focus heeft. ‘Prox’ verwijst naar nabijheid. Het geeft het nauwe contact dat we elke dag met onze klanten hebben weer, gekoppeld aan onze bewezen methodologie, gebaseerd op jarenlange expertise. Ten slotte staat ‘ani’ voor animal, want gericht op de dierlijke sector.

Dit nieuwe merk maakt onze klanten duidelijk wie we zijn (feed experts), wat we doen (doorgedreven advies verlenen als partner van de landbouw) en wat we willen bereiken (bouwen aan de veehouderij van de toekomst).”

Twee sterke merken

Arvesta behoudt doelbewust 2 merknamen binnen de divisie Animal Nutrition. “We behouden ons sterk merk Aveve, met een ruim voedergamma voor alle diersoorten. Aveve is evenwel ook een ‘community’ die veel meer betekent dan enkel veevoeders. We steken ook niet weg dat we met dit merk meer aanleunen bij de werking van Boerenbond. De Aveve-voeders zijn bovendien enkel rechtstreeks en via onze zaakvoerders beschikbaar.

Proxani positioneert zich vanaf nu als tweede sterk merk met eveneens een ruim gamma voor rundvee, varkens en pluimvee. Onafhankelijke handelaars kunnen deze voeders aanbieden en zo bereiken we een veel bredere doelgroep.”

Voor de volledigheid vult Dirk Van Thielen aan dat de andere gespecialiseerde merken binnen Arvesta, zoals Spoormans en Palital, alsook de buitenlandse merken, zoals Mifuma en Sabé, blijven bestaan.

Ideale partner

Van Thielen steekt niet weg dat het in de huidige krimpende markt vandaag allemaal draait rond de klanten. “Boeren moeten ons beschouwen als hun ideale partner, vandaag en in de toekomst. Met Proxani beschikken we over veel expertise en een ruim assortiment. Meer dan ooit zal Proxani de beproefde methodologie inzetten, waarin de levensfase van het dier centraal staat, en dit op maat van de klant en het dier.”

Anne Vandenbosch

Lees ook in Bedrijfsnieuws

Milcobel kondigt reorganisatie aan

Bedrijfsnieuws Op een Bijzondere Ondernemingsraad kondigde zuivelcoöperatie Milcobel de intentie aan om haar organisatie de komende maanden te hervormen om het bedrijf efficiënter en weerbaarder te maken voor de toekomst.
Meer artikelen bekijken