Startpagina Edito

Edito: Vegetarische woordarmoede is tekenend

Een collega-journalist gebruikte voor zijn edito steevast de mooie omschrijving ‘de hamvraag’. Het betekent letterlijk ‘de beslissende vraag’. Die hamvraag moeten producenten van vegetarische voeding zich toch stilaan stellen bij het bedenken van een aantrekkelijke naam voor hun vlees-lookalikes, niet?

Volgens de Europese – en ook de Belgische - wetgeving moeten etikettering en marketing van voedselproducten eerlijk en niet-misleidend zijn. Dat betekent dat de benaming van een product niet mag suggereren dat het ingrediënten bevat die het niet bevat. Deze regels zijn bedoeld om consumenten te beschermen tegen misleidende praktijken en om ervoor te zorgen dat ze weloverwogen keuzes kunnen maken bij het kopen van voedselproducten.

Voorlopig komen er trouwens geen nieuwe Belgische richtlijnen over de...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Edito

Alles van waarde (voor de boer) is weerloos

Edito 30 ha landbouwgrond wordt opgeofferd om toeristen en gokkers vlotter van de E40 naar kustgemeente Middelkerke en zijn nieuwe casino te laten rijden. Alles van waarde voor de boer is weerloos en landbouwgrond is eens te meer vogelvrij.
Meer artikelen bekijken