Startpagina Vleesvee

Vleesverwerkersfederatie Febev heeft het gehad met antivleesberichten

In aanloop naar de campagne "Dagen zonder vlees" wordt de consument de jongste dagen om de oren geslagen met vegetarisch info tot zelfs heuse antivlees-nieuwsberichten. Voor de Febev, de federatie van de vleesindustrie en -handel in ons land is de maat vol. "We hebben het gehad met framing en fake news", zegt Michael Gore van de federatie Febev.

Michael Gore beklemtoont voor duurzame en gezonde voeding te zijn en pleit voor een genuanceerd en sereen debat.

Minder erg dan advocado

Al sinds 2011 wordt in Vlaanderen de campagne "Dagen zonder vlees" gehouden, waarbij de consument aangemaand wordt om 40 dagen minder vlees en vis te eten, met als achterliggende idee milieubewuster te eten. Voor het eerst loopt de campagne nu ook in Wallonië. "De boodschap is om meer bewust met voeding om te gaan en...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Vleesvee

Thuisverbruik van vlees en gevogelte steeg licht in 2023

Vleesvee Het thuisverbruik van vers en bevroren vlees en gevogelte steeg in 2023 met 1% tot 27,7 kg per capita (per hoofd). Met dit volume haalt vlees en gevogelte een aandeel van 83% versus 13% voor vis, week- en schaaldieren en 4% voor eiwitrijke peulvruchten en plantaardige alternatieven voor vlees en vis.
Meer artikelen bekijken