Nederlandse bietencampagne gestart: minder areaal, hogere opbrengst
Op 8 september is de suikerbietencampagne van Cosun Beet Company in Nederland gestart, op al zijn locaties: Dinteloord, Vierverlaten en de Duitse locatie in Anklam. Ondanks een uitdagende marktsituatie en een kleiner areaal verwachten ze een hogere suikeropbrengst per hectare dan afgelopen jaar.

Maikel van Bakel, sinds 1 september CEO van Cosun Beet Company: “Een succesvolle bietencampagne is van groot belang voor onze coöperatie, zowel voor onze telers als voor onze collega’s in de fabrieken. Hun vakmanschap stelt ons in staat om een goede suikeropbrengst te realiseren en onze afnemers betrouwbaar te blijven beleveren. Cosun Beet Company speelt een belangrijke rol binnen Cosuns Unlock 30-strategie: we halen maximale waarde uit de biet, verduurzamen onze keten en versnellen de transitie naar plantaardige en circulaire oplossingen. Een goede bietencampagne draagt bij aan het...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement




