Joskin/DistriTech neemt Lovol erbij
Bij de start van de Agribex-beurs kondigde Joskin/DistriTech aan dat ze starten met de distributie van Lovol-tractoren.

De Lovol-trekkers (tot 75 pk) versterken het ruime aanbod van Joskins dochteronderneming DistriTech én boren voor hen een belangrijk nieuw segment aan.
Goede naam
De medewerkers van Joskin en DistriTech geven aan dat de Lovol-trekkers al een goede naam hebben in een aantal Europese landen, en dat ze zich kenmerken door wendbaarheid, rijke standaarduitrusting en een aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding.
Didier Joskin geeft aan dat “de verdeling van Lovol steunt op de kracht van de DistriTech-Service. Zij staan bekend omwille van de lokale aanwezigheid, technische ondersteuning en reactievermogen. DistriTech geniet van een bevoorrechte positie binnen de Joskin-Groep en maakt gebruik van zijn expertise, netwerk en logistiek om de gebruikers een betrouwbare service en een optimale beschikbaarheid te garanderen.”
Afscheid van Hardi
Ander nieuws dat bij de start van Agribex werd aangekondigd bij Joskin/DistriTech, is dat ze in onderling overleg een einde maakten aan de distributieovereenkomst die ze sinds 1985 hadden met het Deense Hardi. Ze doen dit sereen, na een lange en vruchtbare samenwerking. Deze beslissing past in een strategische evolutie die Hardi nastreeft om zijn commerciële organisatie in België en Nederland te optimaliseren via invoerder Homburg,.
Toekomst voorbereiden
Didier Joskin gaf nog mee dat het afgelopen jaar ‘rijk’ aan projecten en evoluties was voor Joskin. Dat slaat niet enkel op nieuwe machines, waar bijvoorbeeld nieuwe Isobus-mogelijkheden op werden voorbereid, maar ook op ontwikkelingen in de Joskin Groep. Voor 2026 staan er zo plannen voor uitbreiding op de locaties in Polen en België op de agenda.
Volgend jaar zal ook de nieuwe locatie in het Groothertogdom Luxemburg opengaan. Hij noemt dit een ‘strategische investering’, waardoor er meer productiecapaciteit is en sneller geleverd kan worden. “Ook dit is essentieel voor de klantentevredenheid”, klonk het.
In de nieuwe fabriek in het Groothertogdom Luxemburg is het voornemen om vooral de grote aanhangwagens te bouwen. De schilderlijn in de Franse fabriek van Joskin in Bourges kan dergelijke zware en lange laadbakken wel eens sporadisch verwerken, maar is niet ontworpen om dit in serieproductie te doen.
Tot slot werd nog even het merk ‘Le Boulch’ belicht. “Dat werkt in synergie met de producten van Joskin”, aldus Didier Joskin. “Een nieuwe wending in het verhaal van dit merk is de komst van een Europese typegoedkeuring voor de aanhangwagens en stalmeststrooiers. Daardoor kunnen ze vlotter en in meerdere landen verkocht worden.”





