Startpagina Actueel

Colruyt richt zich op moslims

In de loop van 2018 lanceert supermarkt Colruyt een veertigtal producten die specifiek gericht zijn op de noden van de moslimgemeenschap in België.

Het gaat onder meer om couscous, bulgur, kazen, kruiden, thee, frisdranken, groenten en fruit. "Maar halalvlees of andere producten afkomstig van onverdoofd geslachte dieren passen niet in onze visie op dierenwelzijn en komen dus niet in ons assortiment", zegt marketingdirecteur Guy Elewaut donderdag.

Het huidige aanbod komt volgens Colruyt niet optimaal tegemoet aan de noden van de groeiende moslimgemeenschap. Moslimklanten gaan specifiek op zoek naar halalproducten en verliezen vaak tijd met ingrediëntenlijsten controleren....

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Justine Arkens: “Jonge boeren moeten weer perspectief en rechtszekerheid krijgen”

Actueel De 25-jarige Justine Arkens groeide op op een gemengd varkens- en akkerbouwbedrijf in Borgloon. In augustus 2021 startte ze bij Groene Kring, de jongerenorganisatie van Boerenbond, als organisatieconsulent in Limburg. Op 1 april volgde ze er Bram Van Hecke op als voorzitter, die voor cd&v opkomt bij de Europese verkiezingen. “Na de verkiezingen lanceren we onze visietekst ‘Boer en Toekomst’, waarmee we de boer weer in het midden van de maatschappij willen plaatsen”, zegt ze resoluut.
Meer artikelen bekijken