Startpagina Aardappelen

Nieuwe campagne promoot belang van aardappel

Het Internationaal Aardappelcentrum (CIP) heeft een nieuwe campagne gelanceerd om het belang van de aardappel te benadrukken. Dat gebeurde dinsdag in Kortrijk Xpo tijdens de vakbeurs Interpom die over drie dagen 20.000 bezoekers lokte. Vlaams minister van Landbouw Joke Schauvliege (CD&V) woonde de lancering bij.

Stel u een wereld voor zonder aardappel? Dat is het uitgangspunt waarmee CIP aan de slag ging. «De vraag naar aardappelen daalt in sommige regio’s, zoals Europa dat tot voor kort de belangrijkste producent was maar tegen 2050 China, India en Afrika zal moeten laten voorgaan. De passie lijkt wat verdwenen en teveel mensen vinden een aardappel maar gewoon. Hoe kan je die passie terug doen oplaaien? Door de mensen te laten denken over een wereld zonder aardappel», aldus Marc de Beaufort, campagneleider bij CIP.

De actie werd in mei gelanceerd in Peru...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Aardappelen

Belgapomprijs vlakt terug af na stijging

Aardappelen Vorige week steeg de Belgapom-notering voor de eerste keer sinds februari. Deze week blijft de prijsnotering voor de rassen Fontane en Challenger dezelfde als vorige week, 400 euro/ton (zonder btw).
Meer artikelen bekijken