Startpagina Economie

VLAM stopt aan supermarkt

VLAM houdt zich bezig met generieke campagnes ten voordele van het Vlaamse agrovoedingscomplex. Dat wil zeggen dat consumenten in de supermarkt niet meteen terugvinden wat ze op tv zagen. Ze moeten tijdens het winkelen actief op zoek gaan naar die producten, een moeite die ze zichzelf vaak besparen. “Dat is een groot probleem”, erkent Vandepoel.

Leestijd : 1 min

“Voor rundsvlees hebben we een poging gedaan om dat te vermijden, met het label Belbeef. De bedoeling is dat wij en de supermarkten elkaar versterken. Als wij generieke promotie voeren, zien we graag dat de supermarkten dat ondersteunen. Het probleem ligt echter voor een stuk bij de supermarkten, die zich absoluut willen differentiëren en niet onder één vlag naar buiten willen komen. Een andere moeilijkheid is dat de distributiesector federaal georganiseerd is, terwijl VLAM een Vlaams centrum is”, voegt Vandepoel nog toe.

Lees ook in Economie

Meer artikelen bekijken