Startpagina Economie

VLAM stopt aan supermarkt

VLAM houdt zich bezig met generieke campagnes ten voordele van het Vlaamse agrovoedingscomplex. Dat wil zeggen dat consumenten in de supermarkt niet meteen terugvinden wat ze op tv zagen. Ze moeten tijdens het winkelen actief op zoek gaan naar die producten, een moeite die ze zichzelf vaak besparen. “Dat is een groot probleem”, erkent Vandepoel.

“Voor rundsvlees hebben we een poging gedaan om dat te vermijden, met het label Belbeef. De bedoeling is dat wij en de supermarkten elkaar versterken. Als wij generieke promotie voeren, zien we graag dat de supermarkten dat ondersteunen. Het probleem ligt echter voor een stuk bij de supermarkten, die zich absoluut willen differentiëren en niet onder één vlag naar buiten willen komen. Een andere moeilijkheid is dat de distributiesector federaal georganiseerd is, terwijl VLAM een Vlaams centrum is”, voegt Vandepoel nog toe....

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Economie

Varkenssector: Chinese importheffingen zetten marges onder druk

Varkens De Belgische varkenssector vreest de gevolgen van de nieuwe importheffingen op varkensvlees die sinds woensdag 10 september van kracht zijn in China. De ‘zeer zware’ tarieven zullen al op de korte termijn de markt verstoren, zegt Pork.be, de belangenorganisatie van de Belgische varkenshouderij. Ook Boerenbond vraagt snel meer duidelijkheid en een oplossing.
Meer artikelen bekijken

Vind uw droomjob in de land- en tuinbouw

Philippe Hoornaert

Staden, West-Vlaanderen, België

Solliciteer nu

Vlaams Agrarisch Centrum cv

Merelbeke, Oost-Vlaanderen, België

Solliciteer nu

Vind de medewerker die echt bij u past.

Plaats een vacature
Bekijk alle vacatures