Het is belangrijk om je te informeren over de markt. Winst, en dus een positieve cashflow, laat namelijk toe om te investeren en een buffer aan te leggen.
Het is belangrijk om zelf een idee te vormen van de markt , vertelt Bart Teuwen.
Om die winst te kunnen maken moet je natuurlijk de prijs kennen van je product, wat afhankelijk is van het aanbod, de vraag en de voorraden. Naarmate de prijs stijgt, stijgt het aanbod, maar daalt de vraag. Heb je de kennis over de drijfveren achter aanbod en vraag, dan is het mogelijk om een correcte prijs in te schatten. Makkelijk gezegd, moeilijker gedaan.
...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
EconomieRaf Beyers, adviseur bedrijfsontwikkeling en risk management bij United Experts, overliep met ons opnieuw de financiële situatie in de wereld en de evoluties op de internationale zuivelmarkten. De onstabiele toestand in het Midden-Oosten wordt van nabij gevolgd door de internationale zuivelmarkten.