Startpagina Bedrijfsnieuws

Greenyard bouwt distributiecentrum in Boom voor leveringen aan Delhaize

Het Belgische bedrijf Greenyard wordt de voornaamste leverancier van verse groenten en fruit aan de Belgische Delhaize-winkels. Ze bouwen daarvoor een nieuw distributiecentrum in Boom, zo werd dinsdag vernomen bij beide partners.

Leestijd : 2 min

Bakker Belgium, onderdeel van Greenyard, heeft een strategische value chain overeenkomst getekend om de toegewijde dienstverlener voor verse groenten en fruit te worden voor Delhaize in België. Gebaseerd op de lange historische relatie met Ahold Delhaize, werd Bakker Belgium geselecteerd door Delhaize als de ervaren en deskundige partner, die de verticaal geïntegreerde waardeketen zal ondersteunen.

“We zullen meer zijn dan een leverancier voor Delhaize” legt Adrie Bakker, General Manager bij Bakker Belgium, uit. “Ons doel is om toegevoegde waarde te bieden. Op basis van onze expertise in duurzaam supply chain management, zullen we een partner zijn voor zowel Delhaize als voor het leveranciersnetwerk van Delhaize.” Door de waardeketen van verse groenten en fruit verder verticaal te integreren, zal Delhaize zich kunnen blijven concentreren op de behoeften van haar consumenten en het vertrouwen van klanten kunnen versterken door producten van topkwaliteit in de categorie groenten en fruit aan te bieden.

Net als voorheen, zal Delhaize zich blijven focussen op het inkopen van verse Belgische producten. Momenteel werken beide bedrijven aan de integratie van de belangrijkste processen om tot een volledig gecontroleerd toeleveringsmodel te komen. Dat model zal leiden tot meer innovaties, kortere en efficiëntere waardeketens, betere beschikbaarheid en nog versere producten. Bakker Belgium zal investeren in een speciaal daarvoor voorziene locatie in België, vermoedelijk nabij Boom, van waaruit haar activiteiten voor Delhaize vanaf 2020 volledig operationeel zullen zijn. Door deze overeenkomst zal de geleverde hoeveelheid vers fruit en groenten aan Delhaize in België aanzienlijk toenemen voor Greenyard. Bovendien zal dit toegenomen volume een positief effect hebben op de omzetgroei. Via dit verticaal geïntegreerde waardeketenmodel zetten Delhaize en Bakker Belgium zich in om de consumptie van groenten en fruit te vergroten voor een gezondere toekomst.

Vincent Thoen, public affairs manager van Delhaize voegt nog toe dat Delhaize een beroep blijft doen op de Belgische telers waarmee het nu al samenwerkt. Bakker Belgium zal er vooral voor zorgen dat hun producten op een meer gestructureerde manier in de winkels geraken.

Belga/Greenyard

Lees ook in Bedrijfsnieuws

Meer artikelen bekijken