Startpagina Bedrijfsnieuws

Merknaam Lutosa verdwijnt en wordt Belviva

De merknaam Lutosa, van onder meer diepvriesfrieten en -kroketten, verdwijnt binnenkort. Het merk wordt omgedoopt tot Belviva, zo maakt Iglo Belgium zaterdag bekend. "De producten zelf blijven ongewijzigd, net als de vertrouwde verpakking in de Belgische driekleur", klinkt het.

Lutosa heeft een marktaandeel van circa 20%, waarmee het na McCain de nummer twee is. Het overgrote deel van de overige pakweg 50% van de markt wordt ingevuld met de huismerken van supermarkten. Toch komt de naamsverandering niet uit de lucht gevallen. Het Canadese McCain nam Lutosa, met fabrieken in Waregem en Leuze, in 2013 over van PinguinLutosa (nu Greenyard).

Europa keurde de deal goed, op voorwaarde dat het merk Lutosa zou worden afgestoten. Een jaar later kwam het merk zo bij de Zweedse voedingsproducent Findus terecht, waarvan de...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Bedrijfsnieuws

Meer artikelen bekijken