Startpagina Bedrijfsnieuws

VLAM presenteert jaarprogramma 2020

VLAM presenteert vandaag zijn promotieplannen voor 2020. VLAM denkt na over zijn plaats en rol in een steeds sneller veranderende wereld, waarin gezondheid en duurzaamheid belangrijke consumentendrijfveren zijn.

Leestijd : 1 min

VLAM is een uniek kruispunt tussen overheid, bedrijfsleven en consument en kan verbinden en verduidelijken.

Om impact te creëren op de binnenlandse markt ziet VLAM dat heel concrete inspiratie die een gezond chauvinisme aanwakkert, het beste werkt. VLAM bundelt deze op Lekkervanbijons.be en laat zich hierbij leiden door de seizoenen. VLAM sensibiliseert ook via het onderwijs en lanceert een nieuwe onderwijstool voor leerkrachten uit de derde graad van het lager onderwijs opdat kinderen van jongsaf leren wat lokaal is en wat gezond is.

VLAM blijft sterk inzetten op marktonderzoek en bevraagt de consumenten om de verworven kennis vervolgens door te geven aan het bedrijfsleven. Op die manier ondersteunt VLAM de productie en handel om vraaggericht te werken.

Internationaal professionaliseert VLAM verder. Er worden beurzen, marktstudies, missies georganiseerd, dikwijls met Europese steun. VLAM gaat in overleg met onze sectoren en bedrijfsleiders en bepaalt samen de landen en doelen. Waar mogelijk reiken ze uit naar de landbouworganisaties, federaties en overheden, bouwend aan een ecosysteem waarin onze productie kan groeien en bloeien.

Lees ook in Bedrijfsnieuws

Meer artikelen bekijken