Mydibel wil met merkenstrategie de wereld veroveren
Mydibel profiteert van een sterk groeiende vraag naar aardappelproducten. De aardappelverwerker uit Moeskroen kiest daarbij een eigen aanpak van de (internationale) markt, aldus topman Marc Van Herreweghe. “Onze focus ligt niet op de retail, maar op foodservice. Het aandeel eigen merken in onze omzet zal alleen maar toenemen.”

UPDATE: het interview werd afgenomen toen het coronavirus nog maar net woedde in China. Het bedrijf laat in een update weten dat de inschatting toen, dat het virus een beperkt effect zou hebben op de markt, achterhaald is.
De wereldwijde vraag naar friet en aanverwante producten groeit jaarlijks met circa 4%, zo becijferen analisten. De bedrijven die deze enorme vraag beantwoorden, zijn vooral Noord-Amerikaans en Europees. In Europa zijn het vooral bedrijven in België en Nederland die de honger...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement