Nationale campagne ‘SOS Patat: red patatjes, eet frietjes’

De campagne roept de Belgen op met slechts één missie: red patatjes, eet frietjes.
De campagne roept de Belgen op met slechts één missie: "red patatjes, eet frietjes". - Foto: Belga

Aardappelen zijn de Belgische trots bij uitstek, aldus de partners achter de campagne. De huidige situatie heeft het consumptiepatroon van diepgevroren aardappelproducten op verschillende niveaus door elkaar geschud. Met een daling van de export en de sluiting van een groot deel van de horecasector in België maar ook wereldwijd, zijn de verkochte hoeveelheden van deze diepvriesproducten sterk gedaald. Dit heeft als gevolg dat de koelcellen van de aardappelverwerkers overvol zitten.

Daarom worden de aardappeltelers nu geconfronteerd met een berg van...

Dit artikel is voor abonnees

Registreer u gratis om meer artikels per maand te genieten

Ik wil meer artikel lezen
Ik profiteer ervan
Ik ben abonnee en
heb een account
ik meld mij aan
Ik ben abonnee en
ik wil Landbouwleven online lezen
Ik schrijf mij in

Meest recent

Meest recent