Boerenbond betreurt vegan-reclame in TV-soap Familie

Familie is een populaire soapserie.
Familie is een populaire soapserie. - Foto: VTM

Familie is een soapserie die al sinds 1991 bestaat en dagelijks tussen de 600.000 en 800.000 kijkers trekt. De verhaallijn kan volgens Vaes samengevat worden als een Gaia-advertentie, of ‘product placement’ in jargon, zonder nuance. Vaes vindt dat je van een grote TV-zender als VTM meer kritische reflectie mag verwachten. Vegan promoten als gezond eten strookt volgens hem niet met wat de Hoge Gezondheidsraad – het wetenschappelijk adviesorgaan van de overheid – aanbeveelt.

Bij de Raad klinkt het nog...

Dit artikel is voor abonnees

Registreer u gratis om meer artikels per maand te genieten

Lees elke maand gratis 3 artikelen
Ik registreer mij

Ik ben abonnee op Landbouwleven


Ik ben al geregistreerd
Log in

Ik registreer mij
Ik schrijf mij in

Meest recent

Meest recent