Campagne "Oog voor Lekkers" focust dit jaar ook op beweging en welzijn
De Vlaamse overheid pakt ook dit schooljaar uit met de campagne "Oog voor Lekkers". De focus ligt bij deze editie niet alleen op gezonde voeding, ook beweging en welzijn zijn vaste pijlers in de campagne. Ketnet-held Nicolas Vanhole wordt de ambassadeur van de campagne, en ook de meisjes van K3 werken mee.
De insteek van de campagne blijft om kinderen gezonde eetgewoontes bij te brengen. Traditiegetrouw start begin oktober dan ook de verdeling van de wekelijkse porties fruit, groenten en melk in de klassen. Dit jaar krijgen Vlaamse scholen, omwille van de coronacrisis, een maand langer de tijd om zich in te schrijven voor "Oog voor Lekkers".
De campagne, die gefinancierd wordt met Europese en Vlaamse middelen, focust dit jaar echter niet alleen op gezonde voeding. Ook voldoende bewegen en mentaal welzijn zijn prioriteit. Zo krijgen leerkrachten...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement