Week van het konijn

Het Vlaams centrum voor Agro- en Visserijmarketing VLAM zet konijn extra in de kijker tijdens “De week van het konijn”. Die gaat door van 30 januari tot 6 februari. In samenwerking met de slachthuizen Lonki en Van Assche, supermarkten en zelfstandige slagers vestigt het centrum de aandacht op de veelzijdigheid aan bereidingen met konijn.

De eerste week van februari focust VLAM op de troeven van konijn: “Deze magere en veelzijdige vleessoort met omega 3-vetzuren en ijzer wordt slechts matig verbruikt bij ons. En dat terwijl konijn zich perfect leent tot gemakkelijke en alledaagse gerechten.”

Het centrum brengt konijn onder de aandacht op verschillende manieren: “In de eerste plaats werken we samen met de handel. Supermarkten voorzien campagnestickers op de verpakking en spenderen extra aandacht aan konijn in hun folder en website. De artisanale slagers kunnen konijn promoten met de receptenfolders van VLAM.”

Verder is er ook een radiocampagne om konijn onder de aandacht te brengen. Via sociale media tracht VLAM nog extra ruchtbaarheid aan konijn van bij ons te geven: “We mikken op verschillende doelgroepen, met telkens een andere soort bereidingen.” Ten slotte werkt het centrum nog via de televisie: “Ook bij Dagelijkse kost brengen we konijn extra in de kijker.”

Inspireren vindt u in de talrijke nieuwe recepten en kookvideo’s met konijn op het kookplatform lekkervanbijons.be/konijn. De video’s met stappenplannen focussen op haalbare recepten voor elke dag.

VLAM

Meest recent

Meest recent