Startpagina Archief

“Het is plezierig om te doen, maar we halen niet de verhoopte omzet”

Coronacrisis of niet, in de stal van het Sint-Annahof mekkeren de ooien en lammeren naar hartenlust. Guido Steegmans, Martine Pot en dochter Lissy versnijden het vlees van de lammeren die zijn opgegroeid in de eigen stal en verkopen het lamsvlees in hun eigen hoevewinkel. In een tijdperk waar duurzaamheid centraal staat, zou het concept van de korte keten vlot moeten aanslaan bij de consument, zou je denken. Maar zo eenvoudig blijkt dit niet te zijn. “Nee, totaal niet.”

Het is een vaststelling waar verwerkers en verkopers van lamsvlees elke dag mee worden geconfronteerd: de Vlaamse consument is jammer genoeg nog te weinig verlekkerd op die typische smaak. De consumptie van lamsvlees is bij ons maar goed voor enkele procenten. En dat weegt zwaar door voor al wie in deze sector actief is.

Elektricien en schapenboer

In Mellaer, in de buurt van de Sint-Annakapel in Lummen, groeide Guido Steegmans op in een...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

230 nieuwe panelen informeren over landbouw

Actueel Hebben koeien een pink? Waarom groeit witloof in het donker? Bestaat er een suikerklontjesplant? Op deze en andere vragen bieden educatieve panelen voortaan een antwoord. De Landbouwkamer van Vlaams Brabant financiert 229 educatieve panelen voor 82 landbouwbedrijven.
Voir plus d'articles
Meest gelezen