Vertrouwd met de sector
Marc Ballekens (56) is geen onbekende in de agrarische en para-agrarische sector. Van 1988 tot 2009 was hij actief als marketingmanager bij het toenmalige familiale zaadbedrijf Clovis Matton. Sinds 2009 was hij strategisch directeur van Limagrain Belgium en maakte sinds 2019 ook deel uit van het directiecomité van Limagrain Noord-West Europa. Ballekens is in de agrarische sector vooral bekend door veelvuldige toespraken over Europees landbouwbeleid en het opvolgen van de verschillende landbouwmarkten.
Als zoon van een landbouwschooldirecteur en landbouwer heeft hij zowel affiniteit met het hele werkveld alsook met het landbouwonderwijs. Marc Ballekens heeft een landbouwbedrijf in bijberoep, maar was, naar eigen zeggen, reeds lang voordien gebiologeerd door tractoren en machines.
Toekomst
De nieuwe directeur wil samen met de medewerkers van het PCLT de vele bestaande relaties en samenwerkingsverbanden optimaliseren en versterken. Hij kijkt al uit naar de realisatie van nieuwe samenwerkingsverbanden. Hij kijkt hiervoor vooral richting de voedingsindustrie.





