Coronavirus stuwde thuisconsumptie groenten en fruit omhoog
De Belg consumeerde vorig jaar meer groenten en fruit. Dat blijkt maandag uit een bevraging van het marktonderzoeksbureau GfK Belgium bij een panel van 6.000 Belgische gezinnen in opdracht van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM). Toch eten de Belgen nog altijd te weinig groenten en fruit. Daarom zet VLAM een nieuwe tv-campagne op poten.
Wegens de coronacrisis moest de Belg noodgedwongen meer thuis consumeren. De voedingsbestedingen in de retail namen dan ook met 12 procent toe. Ook de thuisconsumptie van groenten en fruit kende in 2020 een toename. Vorig jaar kocht de Belg gemiddeld 40 kilogram verse groenten tegenover 36 kilogram in 2019 (+11 procent).
Het thuisverbruik van fruit steeg van 43 kilogram in 2019 naar 45 kilogram in 2020 (+4 procent). De nummer een in de groentekorf bleef de tomaat (5,51 kilo), gevolgd door de wortel...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement