Startpagina Bedrijfsnieuws

Fairebel lanceert nieuwe, duurzamere verpakking voor melk

Fairebel, de coöperatieve van het merk, lanceerde dinsdag 19 oktober een nieuwe verpakking voor zijn melkproducten. De productie van de nieuwe melkkartons stoot 36% minder CO2 uit. De melkkartons bestaan voornamelijk uit karton en plastic op basis van rietsuiker. De verpakking is voor 87% plantaardig, bij de vorige verpakkingen was dat nog 65%. "We willen melk verkopen, maar ook een filosofie", zegt voorzitter Erwin Schöpges op een persconferentie.

Leestijd : 1 min

Voor de nieuwe verpakking werkt Fairebel samen met de coöperatieve melkfabriek Luxlait en de verpakkingsproducent Tetra Pak. De melkkartons zijn 100% recycleerbaar. Door fossiele kunststoffen te vervangen door plastic op basis van rietsuiker zou jaarlijks tot 180.000 kg plastic minder gemaakt moeten worden. "We zullen niet alle problemen van de planeet oplossen, maar wij zijn een antwoord", besluit Schöpges.

Fairebel lanceerde dinsdag ook een nieuwe campagnevideo, waarin mensen elkaar omhelzen. Op het einde krijgt ook een koe een aai. "De faire melk van Fairebel kiest ervoor om de wereld nog inniger te omarmen", klinkt het devies. Fairebel is een Belgische melkcoöperatieve en werd elf jaar geleden opgericht door melkboeren. In 2020 verkocht de coöperatieve meer dan twaalf miljoen liter melk in België. Intussen is het assortiment van melkproducten uitgebreid met appelen, peren en rundvlees.

Belga

Lees ook in Bedrijfsnieuws

Recordgroei bevestigt juiste aanpak en aanbod van PCLT Roeselare

Onderwijs De voorbije jaren waaide er een nieuwe wind door het PCLT te Roeselare. In 2023 werden meer dan 15.000 uren praktijkcursus gevolgd. Dit komt neer op zo’n 150.000 opleidingsuren. Dit betekent een groei met 22,4% op één jaar tijd. Het is de grootste groei sinds het ontstaan van het praktijkcentrum.
Meer artikelen bekijken