Startpagina Veeteelt

Greenpeace wil strengere regels voor vleesreclame

Greenpeace vindt dat reclame voor vlees aan strikte regels moet worden onderworpen. De vleessector gebruikt immers dezelfde marketingtechnieken als de tabaksindustrie, stelt de milieuorganisatie.

Leestijd : 1 min

Reclameboodschappen voor tabak en alcohol werden strikt gereguleerd voor het welzijn van de samenleving. “Wordt het geen tijd om reclameregels op te leggen voor het welzijn van de hele planeet, en gelijkaardige restricties in te voeren voor vleesmarketing?”, stelt Greenpeace.

De organisatie lijstte op basis van onderzoek in verschillende landen 7 mythes op die de vleessector in reclame zou meegeven.

“Reclame voor klimaatschadelijke producten zou gereglementeerd moeten worden, zodat de vleesconsumptie niet verder met foute beelden en slogans wordt aangewakkerd”, aldus Stephanie Töwe, landbouwexperte bij Greenpeace.

Belga

Lees ook in Veeteelt

Veehouderij Stabroek: "Wij voelen ons geviseerd door het FAVV"

Vleesvee Voor de eerste keer getuigen de veehouders in Stabroek die sinds november moeilijkheden hebben met het verkopen van hun runderen. Het voedselagentschap legde hun veehouderij strenge beperkingen op, nadat het een te hoge concentratie PFOS aantrof in het vlees. “Plots stonden er 2 inspecteurs van het voedselagentschap voor onze deur met slecht nieuws dat insloeg als een bom.”
Meer artikelen bekijken