Startpagina Veeteelt

Greenpeace wil strengere regels voor vleesreclame

Greenpeace vindt dat reclame voor vlees aan strikte regels moet worden onderworpen. De vleessector gebruikt immers dezelfde marketingtechnieken als de tabaksindustrie, stelt de milieuorganisatie.

Reclameboodschappen voor tabak en alcohol werden strikt gereguleerd voor het welzijn van de samenleving. “Wordt het geen tijd om reclameregels op te leggen voor het welzijn van de hele planeet, en gelijkaardige restricties in te voeren voor vleesmarketing?”, stelt Greenpeace.

De organisatie lijstte op basis van onderzoek in verschillende landen 7 mythes op die de vleessector in reclame zou meegeven.

“Reclame voor klimaatschadelijke producten zou gereglementeerd moeten...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Veeteelt

WUR start Global Methane Genetics-project

Actueel De Nederlandse Wageningen University & Research (WUR) start het Global Methane Genetics-initiatief, een internationaal project om de methaanuitstoot van koeien en schapen met een kwart te verlagen. De groep Fokkerij en Genomica leidt een internationaal consortium met 50 partners uit 25 landen dat 27,4 miljoen dollar heeft ontvangen van het Bezos Earth Fund en de Global Methane Hub.
Meer artikelen bekijken