Startpagina Actueel

Fevia lanceert nieuwe duurzaamheidsroadmap

Fevia, de federatie van de Belgische voedingsindustrie, lanceert een nieuwe duurzaamheidsroadmap, opgebouwd rond 4 pijlers en 15 thema’s. Vanuit de vraag ‘Wat eten we morgen?’ wil de sector de komende jaren het voortouw nemen om met consumenten, ketenpartners en andere stakeholders samen te werken aan een duurzaam voedingssysteem.

De online duurzaamheidsroadmap bevat een actieplan waarmee Belgische voedingsbedrijven en hun meer dan 95.000 food heroes de komende jaren liefst 32 concrete ambities willen waarmaken.

Turbulente periode

Op de online jaarvergadering van Fevia neemt Anthony Botelberge, CEO van Frigilunch, de fakkel als Fevia voorzitter over van Jan Vander Stichele (Lotus Bakeries). Hij doet dat op een moment dat de Belgische voedingsindustrie doorheen woelige wateren vaart....

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Campagne moet dalende perenverkoop counteren

Fruit De Belgische Conferencepeer dreigt uit het collectieve geheugen te verdwijnen. Uit recente cijfers blijkt dat de perenconsumptie in 8 jaar tijd met 40% is gedaald in ons land. Vooral jongeren vinden slecht de weg naar peren. Met een nieuwe campagne wil groente- en fruitveiling BelOrta de consument de Conferencepeer weer laten ontdekken.
Meer artikelen bekijken