Startpagina Actueel

Supermarkten leggen keuze voor dierenwelzijn te veel bij klant

Supermarkten doen nog te weinig om het aandeel diervriendelijkere producten, zoals vlees, zuivel en eieren met Beter Leven Keurmerk, te vergroten. Bijna alle supermarkten, met uitzondering van Ekoplaza, leggen de verantwoordelijkheid voor meer diervriendelijkere producten grotendeels bij hun klanten. Dit blijkt uit de Nederlandse ‘Superlijst Dierenwelzijn’ waarin is onderzocht in hoeverre supermarkten een voedingspatroon stimuleren dat bijdraagt aan een beter dierenwelzijn.

Uit het Nederlandse onderzoeksrapport ‘Superlijst Dierenwelzijn’ van onderzoeksstichting Questionmark in samenwerking met World Animal Protection, blijkt dat er door de supermarkten voorzichtige stappen worden gezet voor het verbeteren van dierenwelzijn. Bovendien zijn vervolgstappen aangekondigd. In de schappen zijn dierlijke producten zonder dierenwelzijnskeurmerk echter nog volop te vinden en supermarkten sturen nog niet op minder vlees, zuivel en eieren.

Diervriendelijkere...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

ILVO bouwt zijn Pluimvee Innovatie Centrum

Pluimvee Het ILVO is in Merelbeke-Melle gestart met de bouw van een nieuw Pluimvee Innovatie Centrum, dat doorgedreven energieflexibel en klimaatneutraal zal zijn. Vlaams minister van Omgeving en Landbouw Jo Brouns heeft samen met enkele lokale mandatarissen op 9 mei officieel de eerste steen gelegd voor het gebouw.
Meer artikelen bekijken