Supermarkten leggen keuze voor dierenwelzijn te veel bij klant
Supermarkten doen nog te weinig om het aandeel diervriendelijkere producten, zoals vlees, zuivel en eieren met Beter Leven Keurmerk, te vergroten. Bijna alle supermarkten, met uitzondering van Ekoplaza, leggen de verantwoordelijkheid voor meer diervriendelijkere producten grotendeels bij hun klanten. Dit blijkt uit de Nederlandse ‘Superlijst Dierenwelzijn’ waarin is onderzocht in hoeverre supermarkten een voedingspatroon stimuleren dat bijdraagt aan een beter dierenwelzijn.

Uit het Nederlandse onderzoeksrapport ‘Superlijst Dierenwelzijn’ van onderzoeksstichting Questionmark in samenwerking met World Animal Protection, blijkt dat er door de supermarkten voorzichtige stappen worden gezet voor het verbeteren van dierenwelzijn. Bovendien zijn vervolgstappen aangekondigd. In de schappen zijn dierlijke producten zonder dierenwelzijnskeurmerk echter nog volop te vinden en supermarkten sturen nog niet op minder vlees, zuivel en eieren.
Diervriendelijkere...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement