Startpagina Actueel

VLAM wil met nieuwe onderzoeksmethodes het aankoopgedrag beter begrijpen

VLAM is een marketingkenniscentrum dat expertise bezit over de markt, voortdurend het consumentengedrag opvolgt en trendt dectecteert. Dat wordt nu versterkt via het Programma Innovatieve Overheidsopdrachten, dat Vlaams landbouwminister Hilde Crevits mogelijk maakt.

Uit eigen onderzoek is gebleken dat de consument steeds meer belang hecht aan de herkomst van zijn voeding en nood heeft aan meer herkenbaarheid van lokale voeding. De coronacrisis heeft hier ook toe bijgedragen. Zo geeft 49% van de Vlaamse gezinnen aan in de toekomst meer lokale voeding te willen kopen en 32% zegt dit nu al vaak te doen.

Onvoldoende inzicht in het effectieve gedrag van de consument

Of deze goede...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Coupe Douze verwent klanten met roomijs en eigen baktarwe

Korte Keten Je eigen producten verkopen in de korte keten lijkt soms enkel weggelegd voor groenten en vleesvee. Dat ook akkerbouwers met bijvoorbeeld granen een plaats kunnen hebben in de korte keten, bewijzen Liesbet (32) en Chris Persoons (67) in Lemberge (Merelbeke) met hun baktarwe.
Meer artikelen bekijken