Startpagina Actueel

Ook hoevewinkels ongerust over dalend consumentenvertrouwen

De Vlaamse Week van de Korte Keten zet de schijnwerpers op boeren en boerinnen die hun producten rechtstreeks aan de klant verkopen. Het is hoogtijd voor een volwassen beleid voor deze groeiende sector, stelt het Steunpunt Korte Keten. Zeker nu ook, door opeenvolgende crisissen, de consument de vinger aan de knip houdt en op gezond voedsel bespaart.

Nochtans steeg tijdens de lockdown van 2020 het aantal klanten van hoevewinkels exponentieel. De iets hogere prijs nam de klant er graag bij. Ze kregen er kraakverse producten van superieure kwaliteit voor in de plaats. Voedsel kreeg een vertrouwd gezicht. De boer(in) verdiende een faire prijs voor een eerlijk product.

Omzet onder druk

Na corona lijkt de consument terug meer te besparen op lokaal voedsel. Nochtans...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Beloftevolle proefresultaten inzake duurzame productie bij het Belgisch witblauw ras

Vleesvee Hoe rundvlees produceren met meer respect voor het milieu, rekening houdend met de uitdagingen van klimaatverandering? Deze vraag staat centraal in het Blanc Bleu Vert-project. Dit onderzoek werd opgestart in 2022 en heeft al een aantal veelbelovende wetenschappelijke resultaten opgeleverd dankzij tests die uitgevoerd werden op verschillende locaties, waaronder het rundveeselectiecentrum in Ath. Tijdens de opendeurdag op 11 maart kregen we uitleg over diervoeding, genetica en methaanreductie.
Meer artikelen bekijken