Startpagina Actueel

VLAM organiseert opnieuw de Week van de steak-friet

Met de Week van de steak-friet wil VLAM een van onze nationale favorieten en klassiekers in de kijker zetten en mensen samenbrengen rond de eettafel om te genieten van een lekker stukje traditie en goed gezelschap, wat perfect past bij onze bourgondische eetcultuur.

Leestijd : 1 min

VLAM organiseert opnieuw de Week van de steak-friet en werkt hiervoor samen met zijn Waalse collega’s van Apaq-W, de horeca en de retailsector. De vorige edities werden door de consument gesmaakt en bleken een groot succes.

Kiezen voor lekkere voeding

De campagne gebeurt op vraag van, en met middelen van de Vlaamse vleessector: van boer tot slager. De context rond Covid-19 heeft de consument meer dan ooit doen kiezen voor producten van bij ons. Het is in die context ook belangrijk de landbouwsector, horeca en retail een hart onder de riem te steken: ze hebben de laatste maanden enorm hard gewerkt zodat wij thuis allemaal lekkere verse voeding van bij ons konden eten.

Vlees van bij ons

In de VLAM- campagne dit jaar verwijst men ook naar alle kanalen waar je dicht bij huis het vlees van bij ons kan kopen: van rechtstreeks bij de boer, bij de slager of in de supermarkt.

Met deze campagne accentueert VLAM vlees van bij ons. VLAM wil de Vlaamse/Belgische consumenten aanmoedigen om voor lokaal geproduceerd vlees te kiezen en hen bewust maken van de herkomst ervan. We mogen trots zijn op ons rundvlees.

VLAM

Lees ook in Actueel

Landbouwers massaal op zoek naar antwoorden over ‘bedreigde’ toekomst

Actueel De landbouwers uit de Noorderkempen staan net als de rest van de boeren uit Vlaanderen voor heel wat uitdagingen. Een informatieavond met verschillende betrokken actoren in Wuustwezel op 24 november lokte 350 boeren en maakt duidelijk dat de boeren vooral nood hebben aan communicatie en toekomstperspectief.
Meer artikelen bekijken