Startpagina

VLAM op Interpom: “Mensen willen weten waar hun geld naartoe gaat”

Leestijd : 2 min

VLAM kennen we als het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing. De organisatie zet doorheen het hele jaar onze lekkere Belgische producten in de kijker. En als men Belgisch zegt, denkt men automatisch ook aan de aardappel. Op elke Interpom-beurs zijn ze daarom aanwezig met een kleurrijke stand, waarbij gerechten met onze geliefde knol de muren sieren. “Mensen, en zeker landbouwers, kennen ons wel. Toch is het belangrijk dat we onze rol blijven uitleggen”, verklaarde Katrien De Nul, promotiemanager akkerbouw bij VLAM. “Marktonderzoek doen en campagnes opzetten en evalueren is de basis van ons bestaan.”

Met welke vragen landbouwers dan wel zitten? “Landbouwers komen graag bij ons voor ondersteuning. Zo vragen ze wel eens om promotiemateriaal, zoals recepten.” De receptenboekjes die op de stand lagen, waren dan ook in een mum van tijd verdwenen. De Nul bevestigde het succes van de recepten door het bezoekersaantal op de site. “Vorig jaar telde onze site Lekker van bij ons 13,4 bezoeken door 9,3 unieke bezoekers. Hiermee zijn we 1 van de belangrijkste receptenwebsites in Vlaanderen.”

De campagnes en acties die VLAM uitvoert worden volledig betaald door de sectoren door middel van een verplichte bijdrage. “De belangrijkste vragen op onze stand zijn waar hun geld naartoe gaat. Een begrijpelijke vraag in een wereld waar kosten hoog oplopen”, gaf De Nul mee. “We leggen dat dan graag uit. Transparantie is cruciaal. Daarom geven we bij elke factuur ook een brief mee met wat we doen. We geven informatie over de huidige campagnes, de beurzen waarop we aanwezig zijn,… en dat is niet enkel de Interpom-beurs. We gaan ook internationaal, bijvoorbeeld naar beurzen in Berlijn en Madrid.”

Lees ook in

Meer artikelen bekijken