Meer dan helft Vlamingen weet niet waar hun groenten en fruit vandaan komen
Meer dan de helft van de Vlamingen (53 %) kent de herkomst van hun groenten en fruit niet. Cijfers die haaks staan op de trots die Vlamingen ervaren voor lokale groenten en fruit. Daarom lanceert VLAM op 5 oktober de 'Is-Het-Van-Bij-Ons-Check!’. Een ludieke en vooral smakelijke campagne die oproept om een bewust checkmoment in te lassen bij de aankoop van groenten en fruit.

Met de 'Is het van bij ons-check' wil VLAM consumenten aanzetten om verpakkingen te bekijken en bewust voor binnenlandse groenten en fruit te kiezen. Slechts 4 op de 10 ondervraagden vindt het makkelijk om lokale groenten en fruit te herkennen in de winkel. Zo denkt de helft van hen onterecht dat Pink Lady en Granny Smith binnenlandse appels zijn. De campagne wil Vlamingen ook stimuleren om groenten te eten buiten de hoofdmaaltijd.
Ondanks de werkpunten beschouwt een meerderheid van de Vlamingen...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement