Startpagina Actueel

Meer dan helft Vlamingen weet niet waar hun groenten en fruit vandaan komen

Meer dan de helft van de Vlamingen (53 %) kent de herkomst van hun groenten en fruit niet. Cijfers die haaks staan op de trots die Vlamingen ervaren voor lokale groenten en fruit. Daarom lanceert VLAM op 5 oktober de 'Is-Het-Van-Bij-Ons-Check!’. Een ludieke en vooral smakelijke campagne die oproept om een bewust checkmoment in te lassen bij de aankoop van groenten en fruit.

Met de 'Is het van bij ons-check' wil VLAM consumenten aanzetten om verpakkingen te bekijken en bewust voor binnenlandse groenten en fruit te kiezen. Slechts 4 op de 10 ondervraagden vindt het makkelijk om lokale groenten en fruit te herkennen in de winkel. Zo denkt de helft van hen onterecht dat Pink Lady en Granny Smith binnenlandse appels zijn. De campagne wil Vlamingen ook stimuleren om groenten te eten buiten de hoofdmaaltijd.

Ondanks de werkpunten beschouwt een meerderheid van de Vlamingen...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

ILVO bouwt zijn Pluimvee Innovatie Centrum

Pluimvee Het ILVO is in Merelbeke-Melle gestart met de bouw van een nieuw Pluimvee Innovatie Centrum, dat doorgedreven energieflexibel en klimaatneutraal zal zijn. Vlaams minister van Omgeving en Landbouw Jo Brouns heeft samen met enkele lokale mandatarissen op 9 mei officieel de eerste steen gelegd voor het gebouw.
Meer artikelen bekijken