Startpagina Economie

VLAM gaat in tegen kritiek op vleespromotie

Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) promoot geen ongezonde en klimaatonvriendelijke praktijken met overheidsgeld. Dat zei voorzitter Guy Vandepoel tijdens de voorstelling van de jaarresultaten. Daarnaast wees hij op de expertise rond Europese projecten om de blijvende relevantie van VLAM aan te tonen.

Voor 2019 schat VLAM €27 miljoen nodig te hebben, ongeveer even veel als vorig jaar. Bijna €13,3 miljoen, de helft daarvan, zal VLAM van bedrijven ontvangen via verplichte en vrijwillige promotiefondsen. Daarnaast haalt het centrum nog eens €680.000 uit de sectorreserves. Net geen €5,2 miljoen - goed voor één vijfde - stelt de Vlaamse Overheid ter beschikking. Europa neemt eenzelfde deel voor haar rekening via ingediende projecten. VLAM verdiende ten slotte zelf iets meer dan €2 miljoen met haar activiteiten....

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Economie

Meer artikelen bekijken