Startpagina Economie

VLAM stopt aan supermarkt

VLAM houdt zich bezig met generieke campagnes ten voordele van het Vlaamse agrovoedingscomplex. Dat wil zeggen dat consumenten in de supermarkt niet meteen terugvinden wat ze op tv zagen. Ze moeten tijdens het winkelen actief op zoek gaan naar die producten, een moeite die ze zichzelf vaak besparen. “Dat is een groot probleem”, erkent Vandepoel.

“Voor rundsvlees hebben we een poging gedaan om dat te vermijden, met het label Belbeef. De bedoeling is dat wij en de supermarkten elkaar versterken. Als wij generieke promotie voeren, zien we graag dat de supermarkten dat ondersteunen. Het probleem ligt echter voor een stuk bij de supermarkten, die zich absoluut willen differentiëren en niet onder één vlag naar buiten willen komen. Een andere moeilijkheid is dat de distributiesector federaal georganiseerd is, terwijl VLAM een Vlaams centrum is”, voegt Vandepoel nog toe....

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Economie

Ook in Nederland daalt het aantal land- en tuinbouwbedrijven verder

Akkerbouw De Nederlandse landbouwsector staat nog altijd stevig in de schoenen, met een toegevoegde waarde van 77 miljard euro. De export van landbouwgoederen groeit bovendien met 4,8%. Tegelijkertijd verandert het landschap: het aantal kleine land- en tuinbouwbedrijven daalt, terwijl de grote en zeer grote bedrijven juist in aantal toenemen.
Meer artikelen bekijken

Vind uw droomjob in de land- en tuinbouw

AB MILIEUSYSTEMEN

Izegem, West-Vlaanderen

Solliciteer nu

Vind de medewerker die echt bij u past.

Plaats een vacature
Bekijk alle vacatures