Startpagina Veeteelt

Greenpeace veroordeeld voor Maya De Bij

Greenpeace moet stoppen om de beelden van Maya de Bij te gebruiken zonder toelating van Studio 100, op straffe van dwangsommen tot een miljoen euro. Dat bericht L'Echo woensdag. Greenpeace stelde in de campagne charcuterie gelijk aan sigaretten.

In mei 2018 lanceerde Greenpeace een campagnevideo waarin Maya de Bij reclame maakt voor Maya de Bij-sigaretten. De boodschap was dat Studio 100, met zijn Maya de Bij-charcuterie, producten op de markt brengt die slecht zijn voor de gezondheid van kinderen. De ngo heeft als doel om de consumptie van vlees te verminderen. Toen de video in kwestie uitkwam, sprak Studio 100 van een "agressieve campagne" en liet het verstaan dat het "niet kon tolereren dat zijn figuren op enige wijze misbruikt worden of in verband wordt gebracht met tabaksproducten". Studio 100 dagvaardde Greenpeace ook opdat...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Veeteelt

Vlaams dierenwelzijnslabel voor varkens op komst

Veeteelt De Vlaamse regering kende op 18 juli bijna 293.000 euro subsidie toe aan de vzw Vlaamse Vereniging voor de Bevordering van het Welzijn van Landbouwhuisdieren voor de verdere uitwerking en operationalisering van het dierenwelzijnskeurmerk 'Beter voor Dieren' in Vlaanderen voor de periode 2025-2026.
Meer artikelen bekijken