Greenpeace veroordeeld voor Maya De Bij
Greenpeace moet stoppen om de beelden van Maya de Bij te gebruiken zonder toelating van Studio 100, op straffe van dwangsommen tot een miljoen euro. Dat bericht L'Echo woensdag. Greenpeace stelde in de campagne charcuterie gelijk aan sigaretten.

In mei 2018 lanceerde Greenpeace een campagnevideo waarin Maya de Bij reclame maakt voor Maya de Bij-sigaretten. De boodschap was dat Studio 100, met zijn Maya de Bij-charcuterie, producten op de markt brengt die slecht zijn voor de gezondheid van kinderen. De ngo heeft als doel om de consumptie van vlees te verminderen. Toen de video in kwestie uitkwam, sprak Studio 100 van een "agressieve campagne" en liet het verstaan dat het "niet kon tolereren dat zijn figuren op enige wijze misbruikt worden of in verband wordt gebracht met tabaksproducten". Studio 100 dagvaardde Greenpeace ook opdat...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement