Op zoek naar een lonende duurzaamheid
De voedingsketen verduurzaamt, en we moeten allemaal mee. Dat was de kernboodschap die afgelopen vrijdag gegeven werd op een inspiratie-event in Brussel. Verschillende initiatieven mochten hun werking uiteenzetten. Het vergoed krijgen uit de markt, blijkt toch niet altijd evident.




Het inspiratie-event was een initatief van ABS, Boerenbond, Bemefa (mengvoeders), Fevia Vlaanderen (voedingsindustrie), Unizo en Comeos (distributie). De voorgestelde initiatieven toonden dat duurzaamheid geen theoretisch modewoord is, maar dat het al in de praktijk gebracht wordt. “Ook onze leden merken dat in onderhandelingen met klanten duurzaamheid een item is”, getuigde Renaat Debergh van BCZ, de vereniging die de Belgische melkerijen vertegenwoordigt.
Zet...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement