Startpagina Actueel

VLAM mikt met Conference-peren op Braziliaanse markt

VLAM was voor de derde maal aanwezig met een promostand voor Conference-peren op PMA Fresh Connections Brazil. Deze deelname versterkte onze activiteiten in Brazilië, en paste binnen het kader van het Europese project Taste of Europe Brazilië.

Leestijd : 2 min

Op 21 augustus vond in Sao Paolo de zesde editie van PMA Fresh Connections Brazil plaats. Deze conferentie richt zich op de groente- en fruitmarkt in Zuid-Amerika in het algemeen en de opportuniteiten voor Brazilië in het bijzonder.

Voor deze editie daagden meer dan 900 professionals uit verschillende landen op om contacten te leggen en (nieuwe) producten en technologieën voor te stellen. Daarnaast kon men ook via seminaries nieuwe inzichten verwerven op het vlak van lokale expertise en de Braziliaanse consumentenmarkt. Naast importeurs/exporteurs waren er ook retailers, telers, logistieke partners en vertegenwoordigers van overheden aanwezig. De Belgische Conference-peer kon rekenen op de vertegenwoordiging van de veilingen BelOrta en BFV.

‘Her name is Conference’

VLAM verzorgde op dit congres een stand waar de Conference-peer centraal stond. De stand werd ingekleed in het originele campagneconcept. Als beeld werd daarbij gekozen voor een karaktervolle vrouw met de Conference-peer in haar hand. De bijhorende slogan luidt “Ela se chama Conference” - “Her name is Conference”. Tijdens het event werden de bezoekers de boodschap dat de Conference-peer zowel zacht als hard geconsumeerd kan worden, wat een verschil is in vergelijking met de andere variëteiten. De bezoekers van het congres werden bovendien verwend met een gift bag.

De deelname aan PMA Fresh Connections vond plaats in het kader van een driejarige campagne die voor 80% gecofinancierd wordt door Europa. Het gaat om een informatie- en promotiecampagne die de Brazilianen warm moet maken voor de Belgische Conference-peer. De focus van de campagne ligt op degustaties op de winkelvloer.

Export naar Brazilië

Pas sinds het najaar van 2017 is er markttoegang voor de Belgische Conference-peren in Brazilië. VLAM voerde al meteen bij de seizoenstart promotieacties. Na een eerste beursdeelname in augustus 2017 volgden al in november de eerste degustaties plaats in supermarkten in Sao Paulo. In totaal vonden er meer dan 1.800 degustaties plaats in het seizoen van 2017-2018.

In januari 2020 loopt de huidige Taste of Europe Brazilië-campagne af. Afgelopen voorjaar diende VLAM een projectvoorstel in bij de Europese Commissie om de campagne met nog eens 3 jaar te verlengen. Begin oktober wordt feedback op deze herindiening verwacht.

VLAM

Lees ook in Actueel

Welke groenten nu al zaaien in volle grond en in perspotjes?

Groenvoorziening We zijn het niet meer gewoon, maar de tweede week van april viel er zowaar enkele dagen op rij geen regen. De aangename temperatuur en het lentezonnetje deden ons tuiniershart sneller slaan. Helaas is het in vele tuintjes nog te nat om nu al aan de slag te gaan. Afgelopen 6 maanden waren dan ook natter dan gemiddeld en het weerbericht voorspelt dat ook de komende week wisselvallig en fris wordt met de nodige aprilse grillen.
Meer artikelen bekijken