Startpagina Melkvee

Boeren dienen klacht in tegen antimelkreclame op trams

De landbouworganisaties zijn misnoegd over een reclamecampagne tegen melk op trams van de Lijn in Antwerpen en Gent. Het Algemeen Boerensyndicaat (ABS) diende een klacht in bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) tegen de campagne met slogan 'Melk is Dodelijk'. Bij Lijncom, de dochter van de De Lijn die de reclameruimte op de trams en bussen verkoopt, is er inmiddels overleg met de klant in kwestie, de Belgische veganismevereniging Be Vegan.

"Een stap te ver", een "slag in het gezicht voor vele hardwerkende boeren" of "fake news" van de veganistische lobby, hekelt ABS in een persbericht. De telefoon staat er naar eigen zeggen roodgloeiend van woedende melkboeren, die niet te spreken zijn over de campagne "Melk is dodelijk voor 150.000 Belgische kalfjes per jaar" van Be Vegan.

"In de deontologische code van Lijncom, het bedrijf verantwoordelijk voor de publiciteitswerving van De Lijn, staat overduidelijk dat er voor boodschappen, diensten of producten waarvan de oorsprong en/of de...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Melkvee

Meer artikelen bekijken