Startpagina Actueel

Campagne ‘Melk is dodelijk’ niet in strijd met JEP-regels

De reclamecampagne met de slogan "Melk is dodelijk", begin oktober te zien op trams van De Lijn in Antwerpen en Gent, was niet in strijd met de regels van de JEP, het zelfregulerend orgaan van de Belgische reclamesector. Dat heeft BE Vegan woensdag zelf gemeld, en de JEP-beslissing is op de site van het orgaan te lezen.

De JEP benadrukt dat ze zich beperkt heeft tot de inhoud van de campagne, en die getoetst heeft aan de JEP-regels over niet-commerciële reclame, en zich dus niet gebogen heeft over het debat over melkconsumptie. "Dat behoort niet tot haar bevoegdheid", aldus de JEP.

Uit dat onderzoek is gebleken dat het logo van de adverteerder duidelijk te zien is. "Het publiek weet derhalve niet alleen aan welk type argumentatie het zich mag verwachten, maar tevens geacht mag worden er zich rekenschap van te geven...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

DGZ: "Tijd voor kordate acties om een IBR-vrije status te bekomen"

Overdraagbare ziekten Dankzij de specifieke en striktere maatregelen die de overheid neemt in het kader van IBR, is de nieuwe deadline voor een IBR-vrije status voor België in 2030 wel haalbaar, zegt Dierengezondheidszorg Vlaanderen (DGZ). “Zolang er positieve dieren aanwezig blijven bij handelaars, afmestbedrijven, waar dan ook, en deze dragers zich naar andere bedrijven kunnen bewegen zonder dat ze traceerbaar zijn, is het dweilen met de kraan open.”
Meer artikelen bekijken