Coca-Cola koopt zuivelmerk, ten midden van zuivelcrisis

In de VS is de consumptie van traditionele zuivel de afgelopen decennia sterk gedaald.
In de VS is de consumptie van traditionele zuivel de afgelopen decennia sterk gedaald. - Foto: LBL

Fairlife is een joint-venture van Coca-Cola met de zuivelcoöperatie Select Milk Producers. Het immense voedingsbedrijf – in 2018 30 miljard euro – had al een belang van 42,5% in Fairlife, maar heeft nu het meerderheidsbelang van Select Milk Producers ook verworven. Fairlife is sinds 2014 op de markt, in eerste instantie met eiwitrijke milkshakes. Het assortiment werd later uitgebreid en mag inmiddels breed heten. De producten hebben wel als basis dat ze minder lactose en een hoog eiwitgehalte bevatten.

Het bedrijf groeit...

Dit artikel is voor abonnees

Registreer u gratis om meer artikels per maand te genieten

Ik wil meer artikel lezen
Ik profiteer ervan
Ik ben abonnee en
heb een account
ik meld mij aan
Ik ben abonnee en
ik wil Landbouwleven online lezen
Ik schrijf mij in

Meest recent

Meest recent