Jaarlijkse inzamelcampagne Rikolto brengt minder op dan voorheen

Rikolto helpt kleinschalig werkende boeren in ontwikkelingslanden.
Rikolto helpt kleinschalig werkende boeren in ontwikkelingslanden. - Foto: Kate Holt

De opbrengst van de inzamelcampagne op straten en supermarkten daalt al enkele jaren. Woordvoerder Jelle Goossens vermoedt dat de reden hiervoor dient gezocht te worden in de toenemende concurrentie van andere verkoopacties. "De Warmste Week bijvoorbeeld is nog maar net gepasseerd." Hij durft zich nog niet te wagen aan een voorspelling over de uiteindelijke opbrengst.

"Op de grote plaatsen merken we overal een minderopbrengst. Deze is evenwel niet dramatisch van aard." Om deze minderopbrengst te compenseren, organiseert Rikolto al enkele jaren meer...

Dit artikel is voor abonnees

Registreer u gratis om meer artikels per maand te genieten

Ik wil meer artikel lezen
Ik profiteer ervan
Ik ben abonnee en
heb een account
ik meld mij aan
Ik ben abonnee en
ik wil Landbouwleven online lezen
Ik schrijf mij in

Meest recent

Meest recent