Startpagina Economie

Jaarlijkse inzamelcampagne Rikolto brengt minder op dan voorheen

De jaarlijkse inzamelcampagne van de ngo Rikolto, het vroegere Vredeseilanden, heeft dit weekend in Vlaanderen minder opgebracht dan in 2019, toen 414.545 euro ingezameld werd. Dat blijkt uit de eerste gegevens afkomstig van enkele steden. Voor de campagne trokken opnieuw duizenden vrijwilligers de straat op om houten lepels te verkopen.

De opbrengst van de inzamelcampagne op straten en supermarkten daalt al enkele jaren. Woordvoerder Jelle Goossens vermoedt dat de reden hiervoor dient gezocht te worden in de toenemende concurrentie van andere verkoopacties. "De Warmste Week bijvoorbeeld is nog maar net gepasseerd." Hij durft zich nog niet te wagen aan een voorspelling over de uiteindelijke opbrengst.

"Op de grote plaatsen merken we overal een minderopbrengst. Deze is evenwel niet dramatisch van aard." Om deze minderopbrengst te compenseren, organiseert Rikolto al enkele jaren meer...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Economie

Meer artikelen bekijken