VLAM wil aardappelconsumptie jongeren stimuleren

VLAM wil de aardappelconsumptie onder jongeren aanzwengelen.
VLAM wil de aardappelconsumptie onder jongeren aanzwengelen. - Foto: Belga

Europatat is de Europese brancheorganisatie. De slogan van degloednieuwe campagne luidt ‘Aardappelen - Prepare to be surprised - Europe’s favourite since 1536’. Aardappelen blijven volgens VLAM de maaltijdbegeleider bij uitstek in Vlaanderen, maar het verbruik daalt. Vooral de jongere generatie laat het afweten, door steeds vaker te kiezen voor rijst of pasta.

VLAM wil de toekomstige generaties warm maken voor verse aardappelen en verzekeren dat de knol ook in de toekomst op het bord zal blijven komen van Vlaamse gezinnen. De keuze van de doelgroep valt daarom op millennials (18-34 jaar) die op eigen benen staan. De consumptie wordt gestimuleerd met een mix van activiteiten.

Website, Instagram en Facebook

Omdat de jongere generatie vooral online te vinden is, zal de campagne daar gevoerd worden. De partners investeerden samen in 100 eigentijdse recepten en 40 kookvideo’s. Ze demonstreren dat aardappelen bereiden helemaal niet moeilijk of tijdrovend hoeft te zijn en dat je er lekkere en hippe gerechten mee kan maken.

De recepten en video’s werden volgens VLAM uitgevoerd in een moderne, frisse stijl en die mooie beelden zijn de sleutel in de hele communicatie. Alle kookinspiratie van de campagne is te vinden op www.aardappel.be. De recepten worden het jaarrond gepromoot via online advertising en via Instagram en Facebook.

De berichten en recepten worden ook gebundeld in thema’s om de doelgroep nog meer aan te spreken. Zo wordt er bijvoorbeeld in mei ingespeeld op ‘gezond’ en in juli op ‘alle keukens uit de wereld’.

VLAM wil jongeren onder meer inspireren met recepten.
VLAM wil jongeren onder meer inspireren met recepten. - Foto: Vlam

Meest recent

Meest recent