Startpagina Economie

Biolectric groeit internationaal, maar worstelt op thuismarkt met imago

Biolectric uit Temse groeit internationaal als kool, maar kampt op haar thuismarkt met een imagoprobleem. “Van de eerste generatie biogasinstallaties die het bedrijf in België verkocht, staan er relatief veel stil”, stelt verkoopdirecteur Hans Degrande vast. Het bedrijf zegt hiervan te hebben geleerd en blijft overtuigd dat de technologie een grote bijdrage kan leveren aan het verduurzamen – ecologisch en economisch – van de veehouderij.

Biolectric is in 2011 gestart met een typische ingenieursfocus op het continu oppuntstellen van de technologie. Bij de toepassing van deze technologie zijn er in de beginjaren fouten gemaakt, onder meer te wijten aan het feit dat er te weinig mensen met landbouwkennis werkten. Het bedrijf heeft hieruit naar eigen zeggen geleerd en maakte volgens Degrande een radicale omslag met meer aandacht voor de concrete noden van de melkveebedrijven.

Sinds 2011 investeren heel wat melkvee- en varkensbedrijven in...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Economie

Meer artikelen bekijken