Startpagina Economie

Een online shop biedt klant en producent comfort

Online shoppen, iedereen deed het wel eens. Vooral door de coronacrisis werd duidelijk dat een webshop zijn voordelen heeft. De klant kan wanneer het hem past en op zijn gemak producten kiezen en bestellen, en de verkoper heeft er misschien enkele klanten bij. Ook voor hoeve- en streekproducenten is een webshop een mogelijkheid om hun verkoop te verbeteren.

De laatste jaren werd online shopping steeds populairder bij de Belgische consument. Uit de BeCommerce Market Monitor bleek dat 2019 een topjaar was, met een totale online uitgave van 11,46 miljard euro, wat 0,9 miljard euro meer is in vergelijking met 2018. De Belg spendeerde online gemiddeld 1.363 euro uit in 2019. Toen door de coronacrisis vele winkels verplicht of uit noodzaak moesten sluiten, vond de Belgische consument nog meer de weg naar online verkoop. Uit de cijfers van de BeCommerce Market Monitor bleek dat de uitgaven aan...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Economie

Meer artikelen bekijken